Lingvistinė opera „Fallout of the Stimulus“
Lingvistinė opera-performansas: edukaciniai rodymai
JAUNIMO PULSAS
9/19/20242 min read
Antiteze.lt kviečia jaunuosius kūrėjus stebėti rugsėjo 19, 20 ir 24 dienomis vyksiantį edukacinį projektą, pagrįstą lingvistine opera-performansu „Fallout of the Stimulus“.
Fallout of the Stimulus
Jaunųjų menininkų kolektyvas, rugsėjo 19, 20 ir 24 dienomis moksleiviams pristatys edukacinį projektą, besiremiantį lingvistine opera-performansu „Fallout of the Stimulus“. Projekto tikslas – pagilinti moksleivių žinias apie šiuolaikinį meną, jo išraiškos priemones bei kalbinius procesus ir jų sąsajas su tokiomis socialinėmis problemomis, kaip kalbų nykimas ar žmogaus laisvė atšiauriomis aplinkybėmis. Maloniai norime pakviesti jūsų mokyklos moksleivius sudalyvauti viename iš rodymų, taip prisidedant prie moksleivių šiuolaikinio meno bei socialinių problemų pažinimo.
Lingvistinė opera-performansas – tai performatyvus sceninis muzikos ir teatro veikalas, kurio sudėtinės dalys – muzikinė medžiaga, libretas, scenografija ir t.t. – yra kuriamos lingvistinių elementų pagrindu, siekiant daugialypės išraiškos, papildomų poteksčių ar konteksto. „Fallout of the Stimulus“ operoje pasakojama istorija, remiantis įvairiais kalbos įsisavinimo ir praradimo dėsniais. Vaikų kalbos raidos etapai, „code-switching" ar Vernikės bei Broka afazijų bruožai, kaip pagrindinis istorijos balsas, atspindi kelis abstrakčius vieno žmogaus gyvenimo etapus ir nagrinėja jo ryšį su savo aplinka.
Kūrinį charakterizuoja skirtingi personažų bendravimo išraiškos būdai – tyrinėjama, kaip instrumentas, įkūnydamas pagrindinį veikėją, reaguoja į verbalinius „komunikacinius stimulus“ iš kitų personažų. Šią sąveiką sutirština ir 3 tekste naudojamos kalbos: anglų, ispanų bei Čilei priklausančios Ugnies Žemės salos autochtonų kalba - selk’nam. Tuo pačiu sukuriamos ir įvairios nuorodos į kolektyvinę žmonių patirtį jiems augant ir žengiant į nepažįstamas teritorijas. Kada renkamės keistis, prisitaikyti, skolintis ar perimti? O kada linkstame sau sukurti visiškai naują pasaulį? Kad ir koks chaotiškas būtų žmogaus vidus ar išorė, ar su tuo susitaikydami tampame inertiški?
„Šiais laikais žmonių bendravimui tampant vis kompleksiškesniam – didėjant kartų skirtumams, intensyvėjant kultūrų maišymuisi, sudėtingėjant ryšiams dėl nykstančių kalbų ir tarmių politikos, projektas gali padėti žiūrovams suvokti įvairius komunikacinius, kalbinius procesus: kaip kalba yra įsisavinama, išmokstama arba prarandama, pamirštama, bei skatintų jų nenuvertinti.”
– kompozitoriai Karolis Dabulskis ir Ieva Raubytė
LMTA Balkono teatras (centriniai rūmai, Gedimino pr. 42, Vilnius).
Kompozitoriai: Ieva Raubytė, Karolis Dabulskis.
Režisierė: Daina Adamkevičiūtė.
Tekstai: Louise Glück, Amélie Nothomb.
Atlikėjai: Elzė Liškauskaitė (the Parent), Liepa
Ribokaitė (the Lover), Gintarė Valionytė (fleita),
Rapolas Bartulis (klarnetas),
Salomėja Kalvelytė (altinė fleita).
Garso režisierė: Rugilė Norbutaitė.
Kostiumai: Kazys Ričkus.
Šviesų dailininkas: Kasparas Bujanauskas.
Kinematografija: Daniel Żuromski.
Vadyba: Gabrielė Bobinaitė.
Prodiuseris: LMTA.
Projekto organizatorius: AMI Inkubatorius
Projektas iš dalies finansuojamas Vilniaus miesto savivaldybės
19 d. 14 val.; 20 d. 13 val.; 24 d. 14 val.
Renginiai nemokami, tačiau vietų skaičius ribotas